onsdag 18 november 2009

Missa inte Stuart Murray

Nu är det bara ett par veckor kvar tills Stuart Murray kommer till Sverige. Ni kanske tycker jag är lite tjatig. Jag tar risken. Jag vill i alla fall uppmana alla som har möjlighet att ta vara på tillfället och lyssna till honom.

Stuart Murray har mycket att ge när det gäller församlingsplantering och nya sätt att vara kyrka i ett efterkristet Europa. Jag har läst många av hans böcker med stor behållning, och jag anser att han är en av de viktigaste tänkarna i Europa när det gäller församlingsfrågor. Jag hoppas att han under sina dagar i Sverige får sätta avtryck som hjälper oss att bygga levande församlingar i vårt land. Hans program ser ut som följer:

Torsdagen den 3 dec möter Stuart studenterna på SALT i Malmö.

Fredagen den 4 dec talar han på en träff med det anabaptistiska nätverket i Skandinavien. Den äger rum på Betel Folkhögskola i Bromma. Alla är välkomna att vara med. Program och information om anmälan har jag skrivit om här.

På kvällen den 4 dec börjar pionjärkonferensen på Kår 393 på Södermalm. Den pågår under helgen 4-6 dec och Stuart är konferensen huvudtalare. Temat är Nya församlingar för en ny tid - hopp från marginalerna och konferensen handlar om församlingsplantering och nya sätt att vara kyrka. Det finns fortfarande tid att anmäla sig. Program och information finns här.

Måndagen den 7 dec talar Stuart på Örebro Missionsskola. Sen flyger han hem till England.

Jag hoppas att du får möjlighet att möta Stuart under hans besök i Sverige.

Artiklar som anknyter till ämnet att vara kyrka finns i dagens Dagen här, här och här.
Uppdatering: Ny artikel om kyrkan den 19/11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar