torsdag 14 februari 2013

Pionjär 13 om församlingsplantering

Äntligen är det dags för Pionjär 13 i Uppsala. Pionjärkonferenserna är ett återkommande arrangemang som ordnas av det församlingsgrundande nätverket i Sverige (mer information om detta här).

Dagen berättar idag om utbildningsprogrammet M4, som drivs gemensamt av fem av samfunden i nätverket. M4 är ett tvåårsprogram som utbildar team, som håller på med en församlingsplantering. Just nu är det sex team som går utbildningen. Ett av dem planterar en mångkulturell församling i bostadsområdet Skäggetorp i Linköping. Det berättar Dagen om här.

Pionjär 13 ser ut att bli en mycket spännande konferens. Programmet och talarna återspeglar den stora bredd som finns bland pionjärer och församlingsplanteringar. Här finns öppenhet för olika typer av församlingsstrukturer och strategier. Det skapar förutsättningar för ett gott utbyte av erfarenheter och impulser från olika håll. Det ser jag verkligen fram emot. Jag återkommer med rapporter från konferensen.

Samtidigt vill jag påminna om några tidigare texter jag skrivit om församlingsplantering. Jag hoppas att du kan hitta något intressant och inspirerande att läsa. Om du vill engagera dig i pionjärarbete eller ha kontakt med mig av andra skäl finner du mina kontaktuppgifter här.

Nya församlingar når fler människor

Är du en pionjär?

Tre olika sätt att bygga församling

Strategisk flyttning

Alla kan vara med

Sex nackdelar med att ha en kyrka

Församlingsplantering med SAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar