söndag 14 december 2008

Julfest på Råslätt

Jag tycker om att fira jul. Det är en härlig tradition! Familjen samlas och vi har tid för varandra och är lite extra generösa både mot varandra och mot andra. Och i centrum står Jesu födelse, undret att Gud blev människa och bodde mitt ibland oss.


Anders Gerdmar har skrivit ett intressant inlägg om varför vi firar jul på Teologiskt forum. Den stora mängden kommentarer till inlägget vittnar om att alla inte gillar julen.


Men det gör jag. Idag hade vi julfest i vår församling på Råslätt. Kyrkan var fullsatt och 35 barn, 10 tonåringar och 15 vuxna hade satt upp en fantastisk musikal om julens budskap. Musikalen var verkligen Råslätts församlingsgemenskap i ett nötskal; Människor från hela världen, många olika nationaliteter i en glädjefylld lovsång till Jesus.

Tänk att vi får tillhöra honom och varandra, och att vi kan bjuda in andra till vår gemenskap. Det är därför vi finns på Råslätt. Det är därför vi firar jul.

1 kommentar:

  1. Läste Gerdmars blogg och det var ju hur bra som helst... men vilka kommentarer! Jag har tidigare önskat kommentarer på min blogg men nu vet jag inte längre :)

    God jul Jonas!

    SvaraRadera