lördag 10 mars 2012

Ett nytt jobb i Barnabas fotspår

Idag har jag en glad nyhet att dela med bloggens läsare. Jag ska börja på ett nytt jobb. Det händer inte så ofta. Senaste gången jag började på ett nytt jobb var hösten 1994 när jag började som bibellärare på Mariannelunds folkhögskola. Snart är det alltså dags igen. I augusti börjar jag en halvtidstjänst som pionjärkonsulent på Svenska Alliansmissionen (SAM). Jag blir kvar som lärare i Mariannelund på halvtid. 

På SAM kommer jag att ingå i Sverigeteamet och ha ansvar för församlingsplantering och pionjärarbete i Sverige. Det handlar om att jobba med strategifrågor, mobilisera moderförsamlingar och framför allt om att rekrytera, utbilda och coacha pionjärer och församlingsplanterare. Det här känns som en mycket inspirerande och utmanande uppgift. Jag har under flera år haft en längtan att få arbeta mer med församlingsplantering på ett nationellt plan och är mycket glad över att Herren nu öppnat den här dörren och kallar mig in i en ny uppgift. Jag kommer nu att få dela min tid mellan mina två stora passioner i livet: bibelundervisning och församlingsplantering. Min stora förebild Barnabas ägnade sig åt samma saker. Jag är glad och tacksam över att få följa i hans fotspår! Förhoppningsvis kan jag vara en lika god uppmuntrare och mentor som han var. 

Om du vill vara med och plantera församlingar i Sverige kan du gärna kontakta mig. Mitt nya jobb är att hjälpa dig att hitta rätt och att lyckas med ditt uppdrag. Sverige är ett missionsfält och det behövs många nya pionjärer!

Och förresten. Mariannelunds folkhögskola söker en ny bibellärare på halvtid. Det kanske är något för dig.

5 kommentarer:

  1. Grattis! Vad kul!

    SvaraRadera
  2. Grattis Jonas kul att höra. Det nya jobbet kommer passa dig perfekt!

    SvaraRadera
  3. Grattis Jonas!
    Då kommer vi sitta i samma hus då! (jag sitter på våningen över i ALT's lokaler)

    SvaraRadera
  4. Kan bara gratulera och önska välsignelse från Herren.../ Karin J

    SvaraRadera